Onze verhalen

Netwerk Operations Center - Jaco Heijns

Snelle support bieden. Zorgen dat klantomgevingen optimaal functioneren. Incidenten oplossen

en vooral ook voorkomen. Dat doen Jaco Heijns en zijn collega’s in ons Network Operations Center.

Na vijf jaar bij Avit deelt hij zijn ervaringen.  


Ontwikkeling


Jaco kwam bij Avit terecht na zijn mbo-opleiding ICT-beheer. “Toen ik die had afgerond, wilde ik mezelf op technisch vlak

verder ontwikkelen. Daarom sprak Avit mij aan. Het is een goede keuze gebleken.

Ik werk hier inmiddels vijf jaar.” “De eerste anderhalf jaar verzorgde ik eerstelijnssupport, daarna tweedelijns,

en inmiddels ben ik coördinator van ons team. In deze rol ben ik minder met de technische zaken bezig en meer met de

operationele. Wat je ontwikkeling betreft, zijn er kansen genoeg.” 


NOC


Als we een nieuwe oplossing hebben opgeleverd voor een klant, gaat onze service-organisatie aan de slag.

Jaco en zijn collega’s werken specifiek op het gebied van networking. “Wij werken vanuit het NOC,

het Network Operations Center. Ons team bestaat uit zo’n 25 collega’s.

Er zijn ook support engineers met andere specialismes, zoals Hybrid Cloud en Hybrid Wor.” 


“We monitoren de klantomgevingen, voeren preventief beheer uit en lossen incidenten op.

Heeft de klant bijvoorbeeld een groot magazijn, dan is goede dekking heel belangrijk. Zien we dat

de dekking wegvalt, dan geven we daar prioriteit aan. We nemen ook meteen contact met de klant op

om te kijken wat de precieze impact is.” 


Alle zeilen bijzetten


Het komt voor dat het wekenlang relatief rustig is en er daarna opeens meerdere storingen op een dag zijn, vertelt Jaco.

“Dan moeten alle zeilen worden bijgezet. We herstellen zo snel mogelijk de oude situatie. Kan dat niet,

dan passen we een tijdelijke workaround toe. Zo kan de klant in ieder geval verder.”


“Daarnaast verzorgen we ook change management: het uitvoeren van wijzigingen in de klantomgevingen.

Bijvoorbeeld als de klant nieuwe functionaliteiten nodig heeft, of als de apparatuur moet worden vernieuwd.

Je eigen kennis blijft zo ook toenemen. Hetzelfde geldt als Avit een nieuw product of een nieuwe dienst ontwikkelt.” 


Collegialiteit


“Aangezien ik na mijn opleiding meteen hier ben komen werken, kan ik Avit niet vergelijken met andere werkgevers,” zegt Jaco.

“Maar ik kan je wel vertellen dat ik het een heel prettige werkomgeving vindt. Je mening is ook altijd welkom.

De collegialiteit is groot, mensen zijn bereid om je te helpen. Er is ruimte genoeg om van elkaar te leren. Wat ik zelf

geleerd heb bij Avit? Goed onderbouwd advies geven, dat is denk ik het belangrijkst.” 


“Wat ik nog belangrijk vind om mee te geven: er wordt veel vertrouwen gegeven bij Avit.

Als jij een goed plan hebt, kun je dat gaan uitvoeren.” Hij glimlacht: “Volgens mij is het een aanpak die werkt,

want Avit groeit enorm.” 


Ook aan de slag bij Avit? Kom bij ons netwerk: bekijk de vacatures.

"Wat je ontwikkeling betreft, biedt Avit kansen genoeg."


Kenny Wauters: "Mijn drijfveer: samen gestage groei mogelijk maken."


Een succesvol IT-project vraagt niet alleen om technische expertise. Het is grotendeels mensenwerk. Dat heeft Kenny Wauters goed begrepen. Als ervaren accountmanager bij Avit hecht hij veel waarde aan sterke klantrelaties en aan teamwork.

Laure van Nieuwkoop: "De gedrevenheid zie je terug bij iedereen."


Onze collega Laure van Nieuwkoop zoekt graag nieuwe uitdagingen op. Precies daarom leek werken bij Avit haar interessant. Als pionier op het gebied van recruitment, zorgt zij ervoor dat meer ondernemende en talentvolle mensen bij Avit komen werken.