Kennisbank voor klantcontactcentrum van Alliander


Voor het klantcontactcentrum van Alliander staat kwaliteit en efficiency in de klantcontacten centraal. Om de doorlooptijd van gesprekken te reduceren en de kwaliteit van de informatievoorziening te optimaliseren ontwikkelde Ifective een effectieve SAAS-oplossing. De Software as a Service-oplossing borgt het kennismanagementproces en maakt relevante informatie direct op de juiste plaats beschikbaar.

Op zoek naar betere informatievoorziening

Het klantcontactcentrum maakte voorheen gebruik van een Wikipedia-achtige oplossing om informatie te delen over klantvragen en interne processen. Deze oplossing had een weinig gestructureerd kennismanagementproces en de informatie was moeilijk te vinden. Dat kostte klantenservicemedewerkers veel kostbare tijd.


Enthousiast ontvangen op de werkvloer

Door onze Software as a Service-oplossing ( de kennisbank ), die in de Cloud van Microsoft draait (Microsoft Azure), is de kwaliteit van informatievoorziening aanzienlijk verhoogd door de uitstekende zoekfunctionaliteit. De beheerlast is bovendien erg verlaagd. Daarnaast biedt de tool overzichtelijke dashboards en blijven medewerkers continu op de hoogte van wijzigingen in de content. Hierdoor is de geboden oplossing door de medewerkers van het klantcontactcentrum van Alliander dan ook met veel enthousiasme ontvangen.


Snel het correcte resultaat

De oplossing van Ifective sluit naadloos aan op de wensen van Alliander. De oplossing is intuïtief en zeer gebruiksvriendelijk. De krachtige zoekfunctie biedt snel en vooral het correcte resultaat voor Alliander en belangrijker nog: de consument. Ook het ontwikkelproces is exact gerealiseerd volgens de richtlijnen en specificaties van Alliander. Met de Software as a Service-oplossing van Ifective is de informatievoorziening van Alliander weer helemaal up-to-date.


Wat zegt de klant over Ifective?

“Wij zijn uitermate tevreden over zowel de uitvoering van het project als het eindresultaat. De communicatie met de flexibele professionals van Ifective is zeer goed verlopen. De oplossing is uiterst stabiel en ook nu de Software as a Service in beheer is verloopt het contact met de serviceorganisatie naar grote tevredenheid.”

Functionaliteiten van de Kennisbank: